IntroduktionEn BODYPUMP® timeBODYPUMP® musikLidt om sikkerhed

BODYPUMP® centreSpørgsmål/KommentarerSvarHome

 

 

 

 

 

 

BODYPUMP® 74

BODYPUMP® 73

BODYPUMP® 72

BODYPUMP® 71

BODYPUMP® 70

BODYPUMP® 69

BODYPUMP® 68

BODYPUMP® 67

BODYPUMP® 66

BODYPUMP® 65

BODYPUMP® 64

BODYPUMP® 63

BODYPUMP® 62

BODYPUMP® 61

BODYPUMP® 60

BODYPUMP® 59

BODYPUMP® 58

BODYPUMP® 57

BODYPUMP® 56

BODYPUMP® 55

BODYPUMP® 54

BODYPUMP® 53

BODYPUMP® 52

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

Click to listen

BODYPUMP® 64

Tracks :

 1.

Opvarmning Walk away Tony Moran ft. Kristine W

 2.

Squats More than a feeling rockout!!!!

 3.

Bryst In love with you Freestylers

 4.

Ryg See the light Paradise

 5.

Triceps Hungry INXS

 6.

Biceps Hey everybody Bomfunk MC's

 7.

Lunge The sun always shines on TV Milk Inc.

 8.

Skuldre Keep your hands off my girl Good Charlotte

 9.

Mave Here comes the hotstepper Ini Kamoze

10.

Udstrækning Hurt Christina Aguilera
 
 

 

Så er BODYPUMP® 64 ude i de danske fitness centre. Glen Ostergaard og Susan Tolj fra Les Mills kalder releasen for "Old school - New school" for at understrege, at vi her vender tilbage til nogle af de klassiske BODYPUMP®-øvelser samtidig med at der også er enkelte nye.

Vi starter med som sædvanlig med en grundig opvarmning af hele kroppen, og det er endnu engang Kristine W., der synger for. Hun stod også for opvarmningen af BODYPUMP® 58 med I'll be your light. Opvarmningen er en klassisk kombination af dødløft, deadlift, mange upright row (som forberedelse til skulder-tracket), overhead press, squat, lunges og biceps.

 

Efter opvarmningen skal vi i gang med de otte muskelgrupper. Vi starter med squatøvelserne til en nyindspilning af det 30 år gamle Boston-nummer "More than a feeling". Vi starter stille og roligt på fire, tre og to og til det hurtige arbejde er der en to-en-kombination. Mange vil genkende den fra "From Paris to Berlin": Ned og op på to, og så to singels.

Bryst-tracket er det bedste jeg nogensinde har trænet. Intet mindre. Det er samtidig også det længste, næsten 6 minutter mod normalt ca. 5. Men det holder hele vejen. Igen starter vi langsomt, og igen er det hurtige arbejde en to-en-kombination. Og efter 3 runder og en pause, så afsluttes øvelsen med at arbejde nedefra og op. Helt fantastisk. Husk at fokusere på teknikken: lodret mod hjertet, kun ned til 90 grader i albuerne og så brug brystmusklerne til at presse stangen op med. Musikken er endnu en gang Freestylers (BP63 "Fast Life", BP53 "Push Up")

Videre til rygøvelsens kombination af dødløft, deadrows og clean&press. Som i BODYPUMP® 59 er der triple-deadrows med bredt greb på stangen, som trækkes op mod maven midt i mellem navle og ribben. Stå i en stærk set-position og spænd i maven og i hele korsettet.

I triceps-øvelsen starter nærmest bagfra med triceps-dips. Men så er der heller ikke nogen undskyldning for ikke at lave dips (med mindre man har problemer med håndled eller skuldre - i så fald kan overheads-extention anbefales). Fra dips forsætter vi med overhead-extensions, og først i anden halvdel af øvelsen er der triceps-press mod maven og tricep-extensions mod panden.

Biceps-øvelsen er endnu en gang et fantastisk partytrack. En klassisk øvelse med halve og hele, langsomt og hurtigt. Bomfunk MC's sætter festen i gang med "Hey everybody - it's just a party". Inden de sidste 30 sekunder er der en pause, hvor du kan sætte ekstra vægt på stangen for virkelig at presse dig selv til sidst. Gør det nogle gange, og du har øget den vægt du kan anvende i hele øvelsen.

Lunge-tracket ser en klassiker. Ikke noget med stepbænk, men i stedet en vægtstang på skuldrene som ekstra belastning i den statiske del af øvelsen. Det er "Old-school". Men i den dynamiske del af øvelsen skal der nu steppes både frem og tilbage. Skiver i hænderne for at træne stabilitet samtidig. Kan ikke forklares her - vær med og nyd det. Det er "New school".  Musikken er af Milk Inc. som også gav os den fantastiske Squat-øvelse til "Walk on water". Denne gang har de nyindspillet A-ha klassikeren "The sun always shines on TV".

Skulder-track'et er endnu en gang hård rock musik. De, som har trænet Bodystep 69 vil genkende "Keep your hands off my girl" med Good Charlotte. Ikke lige min smag til en lørdag aften med rødvin og stearinlys foran pejsen, men det fungerer til den meget energiske skulderøvelse. Vi starter "Old-school" med vægtstang og upright row foran maven og overhead-press over hovedet. Først i den sidste halvdel er det løse vægtskiver med side-raises og overhead-press. To-en-kombinationen, som vi lærte i squat- og bryst-øvelserne, bliver genbrugt flittigt.

Også de afsluttende maveøvelser starter bagrfra, dvs. med hoover (på tæer og albuer) eller prone-roll (rulle vægtstangen). Herefter skrå og lige mavebøjninger og jer, der kan huske den fantastiske øvelse til Pussycat Dolls' "Don't Cha", vil genkende de fire vip på toppen. Et track hvor musikken, teknikken og koreografien går op i en højere enhed.

Christina Aguilera er tilbage, denne gang i udstrækning.  Hun har tidligere givet os biceps-øvelserne "Ain't no other man" (BP63) og "Carwash" (BP54), men denne gang er det smukke sang "Hurt", der handler ulykkelig kærlighed og selvindsigt "I'm sorry for blaming you, For everything I just couldn't do, And I've hurt myself by hurting you". Nyd Christina's fantastiske stemme, synk ind i dig selv, køl ned, stræk ud og slappe af.